Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pracovní spokojenost zaměstnanců ve vybrané organizaci
HALABICOVÁ, Kristýna
Cílem práce je rozbor motivačních a stimulačních prostředků ve vybrané organizaci, které mají vliv na pracovní spokojenost. Tento rozbor pomůže organizaci v oblasti řízení lidských zdrojů. Pro výzkum byl vybrán krajský úřad, který má okolo pět set padesáti zaměstnanců. Analýza byla provedena kvalitativními i kvantitativními metodami pomocí dotazníků a rozhovorů. Analýza měla za úkol zachytit reálnou situaci v oblasti pracovní spokojenosti a motivaci zaměstnanců na krajském úřadě. Měla za úkol vyhledat stěžejní problémy, které souvisí se spokojeností a motivací zaměstnanců. Situace byla na základě získaných dat vyhodnocen. Na základě získaných dat také byla navrhnuta opatření, která by zlepšila současnou situaci v oblasti odměňování a řízení pracovníků a tím zvýšila i jejich motivaci a spokojenost.
Analýza výkonu přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků
Němečková, Stanislava ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Kotrba, Rudolf (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků v České republice. Cílem práce je porovnání přístupu k provedení přezkoumání hospodaření ÚSC z pohledu auditorské společnosti a krajského úřadu. První kapitola definuje obecnou charakteristiku veřejného sektoru. Druhá je zaměřena na specifickou oblast veřejné správy tzv. územní samosprávu, kterou reprezentují jednotlivé obce a kraje. Kapitola třetí popisuje pravidla a povinnosti týkající se rozpočtového hospodaření ÚSC. Na téma hospodaření ÚSC úzce navazuje kapitola čtvrtá, která shrnuje specifika v účetnictví a výkaznictví vybraných účetních jednotek. Kapitola pátá definuje kontrolu ve veřejné správě a odlišuje pojmy audit a přezkoumání hospodaření ÚSC. Poslední část práce prakticky porovnává předpoklady potřebné pro výkon provádění přezkoumání hospodaření, jednotlivé činnosti prováděné v rámci přezkumu, výsledek těchto činností tzv. zprávu o výsledku přezkoumání hospodaření ÚSC a shrnuje zjištěné rozdíly. Závěr práce ukazuje, že není důležité, kdo přezkoumání hospodaření zajišťuje, ale jak a hlavně v jaké kvalitě je přezkoumání uskutečněno.
Analýza nákladů a přínosů jednotného personálního a mzdového systému pro korporaci Moravskoslezský kraj
Vysocká, Alexandra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákladů a přínosů jednotného personálního systému pro korporaci Moravskoslezský kraj. Jejím hlavním cílem je zhodnocení vhodnosti projektového záměru zavedení nového informačního systému pro příspěvkové organizace Moravskoslezského kraje, která bude spolufinancována z Integrovaného regionálního operačního systému Evropské unie. Dílčím cílem předkládané práce je zhodnocení ekonomické výhodnosti projektu za předpokladu, že by nebyl z těchto zdrojů spolufinancován. Předkládaná práce je členěna do dvou stěžejních částí. V první teoretické části jsou charakterizovány subjekty, na které má projekt bezprostřední vliv a popsána použitá metoda výzkumu. Teoretické poznatky z první části práce jsou v co nejširší možné míře využity v praktické části, jejíž obsahem je analýza nákladů a přínosů a SWOT analýza. Všechny vypočtené kriteriální ukazatele hodnotí projekt jako přijatelný, proto jej lze doporučit k realizaci. Realizace projektu je plánována na rok 2016.
Jaké děti si přejí žadatelé o náhradní rodinnou péči
ČERNÁ, Klára
Bakalářská práce se zabývá problematikou náhradní výchovné péče v České republice. Rozlišuje náhradní výchovnou péči a náhradní rodinnou péči, která se dělí na osvojení a pěstounskou péči. V popředí zájmu práce je pak samotný proces osvojení či pěstounské péče v praxi, kdy nedílnou součástí je úloha krajského úřadu při poradenské a zprostředkovatelské činnosti. Cílem práce je zjistit a vyhodnotit údaje z dotazníků pro zájemce o náhradní rodinnou výchovu u krajských úřadů, jak jsou tolerantní, jaké děti by si pro sebe a svou novou rodinu představovali. Teoretická část charakterizuje rodinu a její význam pro vývoj dítěte, poukazuje na problémy psychické deprivace u dětí, rozdělení náhradní rodinné a výchovné péče včetně jejího historického vymezení. Zaměřuje se na popis všech forem náhradní péče se zaměřením na náhradní rodinnou péči a v neposlední řadě charakterizuje systém zprostředkování náhradní rodinné péče v České republice. Praktická část se zabývá analýzou dat žadatelů o náhradní rodinnou péči, ze které vychází sám název práce ?Jaké děti si přejí žadatelé o náhradní rodinnou péči? při Krajském úřadu v Českých Budějovicích za rok 2011.
Ochrana obyvatelstva v době mimořádné události nebo krizového stavu se zaměřením na obce v Jihočeském kraji
DOBEŠOVÁ, Jana
Po celou svou dosavadní existenci se lidstvo střetává s mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, které ohrožují životy a zdraví lidí, jejich majetek nebo životní prostředí. Lidská společnost se snaží vzniku těchto událostí zabránit, případně minimalizovat jejich následky na přijatelnou míru. V závislosti na stupni svého vývoje proto buduje různě účinné ochranné a obranné mechanismy. V České republice vychází krizové řízení z platných právních norem, které jsou v práci zmíněny. Dále jsou vysvětleny základní pojmy k dané problematice. Hlavní cíle práce jsou: 1.) Porovnání vybraných obcí v Jihočeském kraji mezi sebou a s platnou legislativou. 2.) Provedení průzkumu pomocí dotazníku mezi obyvatelstvem. 1.) Zvolila jsem pět obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji: Písek, Jindřichův Hradec, Soběslav, Třeboň a Český Krumlov. Postupně jsem všechna města navštívila a domluvila si návštěvu na tamních Městských úřadech s vedoucími oddělení krizového řízení. Vysvětlili mi chod jejich pracoviště a zodpověděli otázky. Soustředila jsem se zejména na tyto skutečnosti: - Způsob varování obyvatelstva a připravovaná ochranná opatření. - Forma vzdělávání občanů, vydávání a distribuce informačních materiálů. - Pořádání přednášek pro školy. - Forma a zpracování krizového plánu. - Složení zvláštních orgánů obcí. 2.) Průzkum byl zaměřen na informovanost obyvatel o systému varování, občanských povinnostech za krizového stavu, principech ochranných opatření a možných zdrojích informací o dané problematice. Průzkum byl proveden mezi zaměstnanci Městských úřadů všech pěti sledovaných obcí a mezi občany dvou měst. Celkem jsem získala 132 vyplněných dotazníků. Z takto získaných dat je v práci uvedeno 8 tabulek a 11 grafů. ZÁVĚR: Městské úřady sledovaných obcí a jejich zaměstnanci věnují oblasti krizového řízení velkou pozornost a dodržují právní normy. Existující rozdíly by mohly být konzultovány a v budoucnosti pomoci ke sjednocení a systému a zkvalitnění spolupráce. Obyvatelstvo je dobře informováno o základních principech sebeochrany.
Struktura pozičních míst pro absolventy vysokých škol na krajských úřadech
Marková, Aneta ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou struktury pozičních míst pro absolventy vysokých škol na krajských úřadech, konkrétně v Jihočeském kraji, Jihomoravském kraji, Karlovarském kraji, Plzeňském kraji a kraji Vysočina. Zkoumá požadavky, jež jsou kladeny na zájemce o místo úředníka na krajském úřadě. Dále se zaměřuje na profil absolventa Fakulty managementu, specializace Management veřejného sektoru a regionálního rozvoje, a zjišťuje, zda jsou jeho znalosti uplatnitelné na pozicích na krajských úřadech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.